سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

گروه بندی جدید مسابقات قهرمانی والیبال آسیا| وکیلی:اضافه شدن مسابقات به نفع تیم ملی نوجوانان است

  • کد خبر: ۱۱۹۰۶۸
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
گروه بندی جدید مسابقات قهرمانی والیبال آسیا| وکیلی:اضافه شدن مسابقات به نفع تیم ملی نوجوانان است
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر ایران گفت: دو گروه شدن تیم‌ها در رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا منجر به افزایش تعداد مسابقات می‌شود و این موضوع نکته مثبتی برای رده سنی نوجوانان است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی برگزار خواهد شد.
کنفدراسیون والیبال آسیا چندی پیش گروه‌بندی جدید این مسابقات را اعلام کرد که مرحله مقدماتی با حضور ۹ تیم در دو گروه زیر برگزار خواهد شد:
گروه اول: ایران، چین‌تایپه، چین، هند و کویت
گروه دوم: ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند و قزاقستان
محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در خصوص چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر آسیا گفت: رقابت در گروه ایران کمی از گروه دوم سخت است، زیرا پنج تیم در آن حضور دارند. در گروه ایران تیم‌های چین، چین‌تایپه و هند را نمی‌توان دست کم گرفت. اما در گروه دیگر تایلند و قزاقستان حریف ژاپن و کره‌جنوبی هستند.
وی با اشاره به مزایای حضور در یک گروه پرتعدادتر از تیم‌ها افزود: یک بازی بیشتر هم باعث کسب تجربه بیشتر خواهد شد. از روز دوم مسابقات به ترتیب به مصاف هند، کویت، چین و چین‌تایپه خواهیم رفت. در حال حاضر به دلیل برگزار نشدن مسابقات در دوره کرونا، اطلاعاتی از تیم‌ها نداریم، اما پس از نخستین روز مسابقات اطلاعات لازم به دست خواهد آمد و می‌توان آنالیز‌های لازم را انجام داد.
سرمربی تیم ملی با تاکید بر این‌که هدف اولشان کسب سهمیه رقابت‌های جهانی است، تصریح کرد: حریف‌های اصلی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌های چین، کره‌جنوبی، ژاپن و چین تایپه هستند که بازی‌های سرعتی دارند به همین دلیل با برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی نوجوانان چین، تلاش داریم برای این مسابقات آماده‌تر شویم. مسلما تلاش خواهیم کرد تا در این مسابقات پیروز شده و برای مسابقات قهرمانی جهان سال بعد خود را آماده کنیم.
وی با استقبال از تغییر گروه‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا افزود: با تغییر گروه‌بندی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از چهار گروه به دو گروه تعداد مسابقات تیم ملی ایران بیشتر شد. اگر با یک بازی با قطر و دو بازی در پلی آف صعود می‌کردیم کارمان در قهرمانی جهان کمی سخت بود، اما دو گروه شدن به نفع تمام تیم‌هاست، چون تیم‌هایی که از راه‌های دور می‌آیند با دو یا سه مسابقه حذف نمی‌شوند و فرصت بیشتری برای نشان دادن توانایی‌هایشان دارند.
وکیلی با بیان این‌که باید مسابقات قهرمانی آسیا به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد، عنوان کرد: باید تمامی تیم‌ها با هم بازی می‌کردند. به این شکل نتایج واقعی‌تر بود. در رده نوجوانان قرعه نمی‌تواند خیلی به حقیقت نزدیک باشد، چون در این رده سنی سیدبندی وجود ندارد و حتی قهرمان جهان سال قبل ممکن است برای مسابقات نوجوانان سال بعد انتخاب نشود.
وی افزود: باید بازی‌های بیشتری وجود داشت یا دو دوره مسابقه برگزار شود. یک دوره مسابقات در طول دو سال برای این رده سنی بسیار کم است. برنامه مدونی از سوی فدراسیون آسیا وجود نداشته که این نوجوانان را دور هم جمع کند در حالی که تیم‌های بزرگسالان در مسابقات بسیاری حضور دارند. باید تعداد بازی‌ها در قاره آسیا بیشتر شود تا نوجوانان رشد کنند.
وکیلی در پایان خاطرنشان کرد: پنج قدرت جهان مثل چین و ژاپن در این مسابقات حضور دارند، اما بهتر بود تمامی تیم‌ها حضور داشتند تا نوجوانان علاقمند بیشتر حضور داشته و والیبال در آسیا پویاتر باشد. کم بودن تیم‌ها خوب نیست بلکه شرکت کردن در یک رقابت خوب برای کسب سهمیه بسیار بهتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->